Argument

Il faut favoriser l'hétérogénéité des classes.


All arguments from any text that justify, qualifies or reject this argument (shown in the center) are placed at the left-hand side of this graph, the arguments being justified, qualified or opposed are show on the right-hand side.

Supporting middle argument (13)

Il faut favoriser l'hétérogénéité des classes.

Supported by middle argument (0)

Qualified by middle argument (0)

Rejected by middle argument (0)

All excerpts from any author that are similar or opposed to this argument.

Statistics

0 authors in favor

0 authors nuanced

0 authors opposed

0 excerpts in favor

0 excerpts nuanced

0 excerpts opposed


Point of view 


Statistics

9 authors in favor

0 authors nuanced

3 authors opposed


5 excerpts in favor

0 excerpts nuanced

1 excerpts opposed

All actors supporting or against this argument, when we aggregate all their arguments that are similar or opposed to the current argument.

× Notice Available soon...
En France, il y a très peu d’études sur le sujet. En revanche, il existe une grande littérature scientifique internationale, autour de deux champs de recherches. Le premier porte sur les conséquences de la mixité sur les apprentissages scolaires. Un enfant réussit-il moins bien dans une classe hétérogène ? Le sujet a longtemps fait débat, les études récentes arrivent toutes à la même conclusion : la mixité a des effets positifs ou neutres sur les résultats scolaires de l’immense majorité des élèves. A l’exception d’une toute petite élite, qui réussit un peu moins bien scolairement quand elle se retrouve mélangée à des élèves différents.

Il faut favoriser l'hétérogénéité des classes.

type Prescriptive      classification(s) Concession, Other

from text Nathalie Mons : "La mixité sociale est un avantage pour tous les élèves sans exception"    (18/10/2015)

from source Libération go to source

involved actor(s)


Arguments directly linked to this contribution

Il faut favoriser l'hétérogénéité des classes.

  • La mixité doit rester un projet d'école et de société
  • Bernard Delvaux, Hugues Draelants, Xavier Dumay, Vincent Dupriez, Esteban Rosenwajn, Sébastien Dellisse
  • hétérogénéité, classes